Białkowe kulki dla uprawiających sport

Uprawiając sport mamy spore zapotrzebowanie na potrawy energetyczne i wysokobiałkowe. Takie własnie są kulki na bazie ryżu, które możecie zabrać ze sobą i zjeść w dowolnym miejscu i czasie.

Bazę do kulek stanowi biały ugotowany ryż. Z dodatkiem sezamu, siemienia lnianego, wiórków kokosowych i migdałów stanowią one wysokobiałkową przekąskę.

Kulki z ryżu

Składniki:

200 gramów ryżu ugotowanego tak, aby stał się kleisty,

100 gramów daktyli, 100 gramów sezamu, 100 gramów siemienia lnianego, 2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczka przyprawy do piernika, pół szklanki wiórków kokosowych do masy, kilka migdałów, wiórki do obtoczenia kulek.

 Wszystkie składniki oprócz migdałów i części wiórków miksujemy na kleistą masę.
 Masę wielkości orzecha wkładamy na dłoń, spłaszczany, wkładamy migdał i sklejamy robiąc kulkę. Obtaczamy w wiórkach.

Wykonanie:

Daktyle moczymy przez godzinę w ciepłej wodzie. Osączamy i wkładamy do blendera. Do blendera wkładamy ryż,  sezam, siemię lniane, 2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczkę przyprawy do piernika, pół szklanki wiórków kokosowych i blendujemy, aż powstanie kleista masa. Z masy ręką robimy kulki. Lekko je spłaszczamy dodajemy do każdej kulki po 1 migdale. Zlepiamy i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Wkładamy do lodówki na godzinę i gotowe. Przechowujemy w lodówce.

 Proste produkty i łatwe wykonanie. warto zrobić je sobie w domu.

Kulki są pożywne i smaczne. Polecam wszystkim, którzy ćwiczą, gdyż zawierają dobre białko i tłuszcze roślinne. Smacznego!

 

 

 

Spodobał ci się ten wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *