Co dziecko powinno pić, żeby nie było grube

Na początek powiem czego nie powinno: słodkich napoi, soków ze sklepu, zagęszczonych nektarów i wody mineralnej smakowej dla dzieci oraz dla dorosłych z plastikowych butelek. W ogóle dzieci nie powinny pić niczego z plastikowych butelek.  Nie jest to tylko moje odosobnione widzi misie. Wiele organizacji prozdrowotnych wskazuje, że odkąd pijemy napoje z plastiku tyjemy.

Nie jestem łatwowierna, więc lubię sprawdzać takie informacje.Za wiele ich nie znalazłam w internecie. Sprawdziłam to na sobie i bez zmiany diety odrzucając jedynie picie i jedzenie z: plastiku, aluminium i styropianu schudłam: 4 kg w ciągu 4 miesięcy, czyli optymalnie. Możecie to sprawdzić na YouTube wpisując hasło: Beata na szlaku smaku, gdzie dokumentowałam mój eksperyment.

Co dziecko powinno zatem pić: ziołowe i owocowe herbatki najlepiej bez cukru lub słodzone stewią. Jeśli toleruje miód miodem. A najlepiej nauczyć dziecko picia herbat niesłodzonych.

Kompoty: z jabłek i innych owoców. Możemy je osłodzić stewią ale także dodając obok owoców świeżych owoce suszone, która są słodkie ale także pomagają w wypróżnieniu. Dodatkową przyprawą, która sprawia, że czujemy słodycz jest cynamon. Warto go dodać odrobinę.

Płatki róży w syropie: dużo witaminy C i pyszne w smaku. Wystarczy rozcieńczyć wodą i napój gotowy.

Fajną alternatywą jest też kawa zbożowa. Zwykle jest ona robiona z cykorii a cykoria to superfood. Pamiętam, że ja jak i mój brat i kuzyni lubiliśmy taką kawę. W lecie piliśmy ją lekko posłodzoną na zimno. Świetnie się sprawdzała, kiedy było gorąco.

Mleko kokosowe to także bezpieczny napój dla dzieci. Możecie go zdobić sami w domu. Wystarczy pół szklanki wiórków kokosowych i 1 i ½ szklanki gorącej wody, którą je zalejemy.  Warto taki napój pozostawić na kilka godzin, potem odcedzić, przyprawić do smaku i gotowe. Podobnie możemy zrobić mleko z migdałów lub sezamu.

Z kwiatów jadalnych możemy przygotować syropy dla dzieci. Tu syrop z płatków nagietka.

Jeśli chcemy dziecku podać sok, to najlepiej go zrobić samodzielnie tuż przed spożyciem. Tu przyda się sokowirówka.  Jeśli jej nie macie możecie z pokrojonych owoców np. jabłek i wody zrobić blenderem napój jabłkowy. W ten sposób możecie zrobić napój ze wszystkich owoców miękkich: jagód, czereśni, jabłek, śliwek, truskawek czy borówek.

Korzystajmy z sezonowych owoców. Róbmy sami; koktajle, kompoty, soki.

Jeśli wasze dzieci dobrze tolerują krowie mleko możecie przygotować koktajl owocowy na bazie mleka. Jeśli dziecko może jeść miód , możecie posłodzić go niewielką jego ilością.

Kompot z rabarbaru, to  ulubiony smak z mojego dzieciństwa.

Na bazie wody i owoców a także warzyw zrobicie dla dzieci shaka  np.: z kiwi i szpinaku, z jabłka, banana i natki pietruszki, z mango i kalarepki.

Do tego mamy jeszcze masę innych możliwości; napoje na bazie jogurtu i kefiru nie tylko smaczne ale także budujące dobrą florę bakteryjną przewodu pokarmowego i jelit to nasz sprzymierzeniec w walce z wirusami. Tu też warto sprawdzić, czy nie zawiera cukru i wybrać dla dziecka właśnie taki. Z dodatkiem domowych owoców, bądź konfitury będzie nie tylko napojem, ale także przekąską. Polecam!

Napisz do mnie , co Ty dajesz do picia swojemu dziecku.

Spodobał ci się ten wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

Jedna myśl na temat “Co dziecko powinno pić, żeby nie było grube”

  1. Bardzo fajny tekst. Moim zdaniem warzywa i owoce w postaci koktajli chociażby, nie tylko w tradycyjnej formie. Np. w przedszkolu mojego syna jest taka akcja edukacyjna, że stawiają na warzywa, owoce, panie przedszkolanki mówią, że zdrowe jedzenie jest ważne, pokazują dzieciom różne produkty, organizowane są np. dni ogórka. Uważam to za fajny pomysł. Natomiast co do działań domowych to takie koktajle. Można niedrogo zakupić fajny blender taki nie ręczny, tylko „zamykany” sama mam Nutribullet i takie koktajle robić. Do tego to też zabawa, bo dzieci mogą pomagać w przygotowaniach, co na pewno lubią. I tak małymi kroczkami sprawiamy, że dieta będzie odpowiednia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *