Dania z papryki na długowieczność

Jedzenie papryki sprzyja zdrowiu i sprawia, że czujemy się młodzi. Powiem więcej dzięki niej dłużej jesteśmy młodzi. Warto więc jeść ja najczęściej jak można a nie tylko od święta.

Sama pieczona papryka jest pyszna. Jeśli do tego dodacie farsz uzyskacie pyszne danie. Pieczona papryka może być też bazą do zupy. Wystarczy do niej dodać bulion warzywny, marchew, pieczone pomidory i mleczko kokosowe i uzyskamy pyszną zupę krem z nutą pieczonej papryki.

Pieczona papryka znakomicie sprawdza się w aksamitnej zupie.

Paprykę należy dobrze przypiec, tak aby skórka była czarna. Wtedy dobrze się ją obiera. To przypalenie nadaje zupie także ciekawego, dymnego posmaku.

Z upieczonej i obranej papryki możecie przyrządzić sałatkę na ciepło.

Możecie ją zamarynować w sosie własnym lub delikatnej zalewie. Jeżeli lubicie zapiekanki wykorzystajcie ją w zapiekance warzywnej. Znakomicie też sprawdzi się w szaszłykach: z ryby, krewetek, warzyw czy mięsnych.

Tu szaszłyki z łososia z papryką, cebula i czosnkiem. Wystarczy 20 minut w piekarniku i już są gotowe.

W kuchni greckiej, węgierskiej czy tureckiej papryka jest jeszcze bardziej popularna niż u nas. Stanowi często bazę sosów, ajwarów, dipów. warto poszperać więc w przepisach na dania z tych regionów i przenieść je na nasz grunt.

Teraz kiedy i u nas jest jej dużo i w rożnych kształtach, smakach i kolorach warto po nią sięgać częściej i urozmaicać swoje posiłki. Eksperymentujcie i cieszcie się smakiem.

Taka sałatka to wspaniałe źródło: witamin, fito składników, mikro i makroelementów.

Już wojowniczy Aztekowie wiedzieli, że papryka sprzyja długowieczności. To dzięki niej mieli piękną skórę i wspaniałe włosy.  Papryka jest skarbnicą silnych przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed starzeniem.

Jedzmy paprykę i cieszmy się życiem!

 

Spodobał ci się ten wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *