Jak wzmocnić się poprzez odpowiednie jedzenie

Jak zapewne większość z nas wie odżywianie jest potrzebne aby żyć. Właściwe odżywianie pozwala nam prawidłowo funkcjonować i odbudowywać nasze zasoby( energetyczne, tworzyć nowe komórki, regenerować miejsca po urazach i tworzyć obronę autoimmunologiczną przed chorobotwórczymi drobnoustrojami). Aby nasz organizm mógł walczyć z wirusami i bakteriami potrzebna mu do tego żywność, którą przyswoi i wykorzysta. Niestety nie wszystko to co jemy jest pokarmem pełnowartościowym czyli przyswajalnym. Są takie produkty, które tylko dostarczają nam energii i na chwilę zaspakajają nasz głód, ale nie pomagają nam budować naszej odporności i siły.

Kiszone warzywa działają jak probiotyki. Pomagają jelitom dobrze funkcjonować. A zdrowe jelita to silny układ odpornościowy!

Dobra kondycja organizmu i odpowiednie odżywianie może sprawić, że nawet jeśli zarazimy się korona wirusem, nasz organizm łatwiej z nim sobie poradzi. Warto się do tego przygotować i wiedzieć jak. Podstawą będzie tu racjonalne odżywianie oparte o pełnowartościowe pokarmy. Warto abyśmy poświęcili temu trochę czasu i kupili takie produkty, które pomogą nam w walce o zdrowie.

Warto mieć domowe mikstury, które idealnie nadają się na walkę z infekcjami.

Podstawę stanowią warzywa. Wiele z nich to antybiotyki. Zaopatrzmy się w czosnek, cebule, chrzan, paprykę chili, imbir, kurkumę, rzepę, gorczycę, cykorię, rukolę. Zróbmy zakwas z buraków, zaopatrzmy się w kiszone ogórki i kapustę. Miejmy zapas warzyw mrożonych, jeśli będziemy chorzy i zdani na siebie łatwiej nam będzie przygotować z nich posiłek.

Ryba będzie lepszą opcją niż mięso. 

Nie zapominajmy o owocach. Cytryny, pigwa, jabłka, i wszystkie inne, które lubicie, one pomogą wam nawodnić się i dostarczyć porcje witamin, kiedy nie będziecie mieć apetytu. Warto też mieć syropy z malin, czarnego bzu czy porzeczki, które możemy dolewać do herbaty lub do wody.

W czasie wystąpienia gorączki i braku apetytu nie warto się objadać na siłę. Czasami lekka głodówka przynosi lepsze efekty niż przejedzenie, które wywoła mdłości lub ból brzucha. Jeśli macie domową nalewkę z kwiatów czarnego bzu, pędów sosny lub malin możecie ją także włączyć do działań profilaktycznych. Mały kieliszek przed snem rozgrzeje i rozpocznie swoje dobroczynne działanie kiedy będziemy spali.

W czasie infekcji ważne jest aby pić dużo płynów. Najlepiej sprawdzą się herbatki owocowe i ziołowe, soki tłoczone na zimno bez dodatku cukru, woda z miodem i z cytryną, zielona herbata a także kawa z cynamonem lub kardamonem, która doda nam energii.

Gładkie zupy nie będą podrażniały bolącego gardła. Możecie je zrobić praktycznie z każdego warzywa. To pomidory i papryka. Ale mogą to być dynie, kalafior, brokuł, buraki a także marchewka lub pietruszka. I inne oczywiście.

W czasie choroby warto jeść lekkie dania, która nie obciążają za bardzo układu pokarmowego. Warto ograniczyć spożycie mięsa, które długo się trawi, na rzecz warzyw i ryb. Kiedy trudno cokolwiek przełknąć lepiej jeść dania typu zupy krem, które nie podrażniają dodatkowo gardła.

Niedługo wiosna i młode warzywa. Nie wiem jak wy, ale ja z przyjemnością zjem młode buraczki!

W tym trudnym dla wszystkich czasie życzę aby profilaktyka zadziałała i oby jak najmniej osób zachorowało. A jeśli już choroba nas dopadnie, oby to była łagodna forma, z którą szybko się uporamy.

Spodobał ci się ten wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *