Kotleciki ze słonecznika i kapusty włoskiej

Pestki słonecznika obniżą poziom cholesterolu i zapobiegają rozwojowi zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Mają liczne wartości odżywcze,  sporo witaminy E i dobre oleje. Panowie, cierpiący na bezpłodność, powinni codziennie pić łyżkę oleju słonecznikowego. Przedłuża  on bowiem żywotność plemników.

Kapusta włoska to skarbnica witamin, składników mineralnych i cennego błonnika. Warzywo zawiera beta-karoten, mnóstwo witamin C i E, wapnia, który wzmacnia kości oraz potasu zapewniającego siłę oraz prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowego. Znajduje się w niej również żelazo, magnez oraz miedź. Kapustę warto również jeść ze względu na zawartość silnych przeciwutleniaczy – antocyjanów zmniejszających ryzyko wystąpienia miażdżycy oraz nowotworów.

 Piękne i smaczne. Nie tylko pestki są jadalne ale także płatki.

Składniki:

1 opakowanie wyłuskanego słonecznika 250 gram,

1 mała główka włoskiej kapusty,

1 średnia cebula,

3 ząbki czosnku,

1 jajko, 2 łyżki otrębów gryczanych( mogą być inne),

sól, pieprz, kurkumę, zielona pietruszka, papryka i majeranek do smaku,

bułka tarta do panierowania,

olej do smażenia.

Wykonanie:

Słonecznik zalej wrzątkiem i zostaw na  noc. Odlej wodę i osącz słonecznik na sitku.

Cebulę i czosnek pokrój przesmaż na patelni. Kapustę drobno poszatkuj, posól i zostaw na około godzinę, żeby puściła sok. Wyciśnij sok z kapusty i zmiel ją w maszynce lub w mikserze. To samo zrób ze słonecznikiem. Obie masy połącz. Dodaj jajko, cebulę z czosnkiem i przyprawy.  Wymieszaj, dodaj otręby a następnie wyrób ręką. Masa ma mieć konsystencję z której możesz zrobić kotlety. Jeśli jest zbyt wilgotna dodaj więcej otrębów. Jeśli zbyt sucha dodaj jeszcze jedno jajko. Obtocz w bułce tartej i smaż na złoty kolor. Podawaj z surówka lub z sosem. Świetnie pasuje do nich sos grzybowy.

Spodobał ci się ten wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *